Direct uw pechhulpverzekering aanvragen!
Klik op de button, vul uw gegevens in en bereken de premie. Vraag online een offerte aan of sluit direct uw pechhulpverzekering af. Als u zelf uw pechhulpverzekering afsluit, dan is er geen sprake van advies. Wilt u advies over bijvoorbeeld de dekking van uw pechhulpverzekering? Neem dan contact met ons op en bel 072-5642669 of mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Welk soort verzekering is de pechhulpverzekering?
De pechhulpverzekering biedt hulp bij pech onderweg met uw auto of motor. Met de pechhulpverzekering kunt u rekenen op professionele hulp bij pech, 24 uur per dag en 7 dagen in de week. De pechhulpverzekering is kenteken gebonden. Dat wil zeggen dat uw auto of motor voor pechhulp is verzekerd. Het maakt dus niet uit als bijvoorbeeld uw partner of kinderen van het voertuig gebruik maken.
Wat is verzekerd met de pechhulpverzekering?
De verzekeraar vergoedt noodreparaties, slepen naar de garage en vervangend vervoer.
Keuze: pech in het buitenland
Bij pech in het buitenland vergoedt de verzekeringsmaatschappij het toesturen van onderdelen of vervoer terug naar Nederland. Lukt het niet om uw auto binnen 48 uur te repareren, dan heeft u afhankelijk van de voorgenomen verblijfsduur recht op vervangend vervoer voor maximaal 30 dagen. Bij reparatie binnen 48 uur, maar niet op dezelfde dag heeft u recht op vergoeding van de hotelkosten voor maximaal 2 dagen.
Keuze: Woonplaats
Hiermee ontvangt u ook hulp bij pech in uw eigen woonplaats.
Keuze: Vervangende motor
Heeft u bij pech recht op vervangend vervoer? Dan heeft u met de pechhulpverzekering de mogelijkheid te kiezen voor een vervangende motor in plaats van de standaard vervangende auto.
Keuze: Pechhulp voor aanhanger
Met deze aanvulling is ook pech aan de aanhanger verzekerd. Bij pech aan de auto wordt een eventueel aangekoppelde aanhanger ook getransporteerd. Ook zonder deze aanvulling.
Wat is niet verzekerd met de pechhulpverzekering?
Hieronder vindt u de belangrijkste uitsluitingen. Er zijn meer oorzaken waardoor u geen recht heeft op dekking, zoals fraude, opzet of gebruik van verdovende middelen. Alle uitsluitingen vindt u in de polisvoorwaarden.
Ongeval of gewone reparatie
Een ongeval of een gewone reparatie is niet verzekerd.
Zakelijk gebruik
U bent niet verzekerd als u het voertuig gebruikt voor les, verhuur of vervoer van goederen en personen tegen betaling.
Vervangend vervoer
Bij vervangend vervoer worden de kosten van de brandstof, tolgelden, parkeergelden, bekeuringen, aanvullende verzekeringen en de extra kosten door het niet op de juiste manier inleveren van de gehuurde auto niet vergoed.
Brandstof
Hulpverlening die nodig is omdat het voertuig niet meer kan rijden door het bevriezen van de brandstof of tekort aan brandstof is niet verzekerd.
Zijn er dekkingsbeperkingen?
Bel bij pech altijd meteen de Alarmcentrale. Hulpverlening en kosten die u maakt zonder toestemming van de alarmcentrale zijn niet verzekerd.
Onderdelen
De kosten van onderdelen en vloeistoffen die nodig zijn bij het verlenen van de pechhulp worden niet vergoed.
Onderhoud voertuig
Er wordt geen pechhulp verleend als het voertuig niet goed is onderhouden.
Aantal keren pechhulp
U heeft maximaal zeven keer per jaar recht op pechhulp. Met een maximum van vijf keer in de eigen woonplaats. U heeft maximaal twee keer per jaar recht op vervangend vervoer. Voor het buitenland geldt een maximum van twee keer hulp per jaar voor repatriëring van het voertuig.
Waar ben ik gedekt?
U kunt kiezen voor pechhulp in Nederland of in Europa, in- of exclusief hulp in uw woonplaats. De Azoren, Madeira, de Balearen en Canarische eilanden vallen niet onder "Europa". Er is ook geen dekking in het Aziatische gedeelte van Turkije.
Wat zijn mijn verplichtingen?
Als u de pechhulpverzekering aanvraagt, moet u alle vragen eerlijk beantwoorden. Meld pech zo snel mogelijk aan de Alarmcentrale en volg hun aanwijzingen op. En als u een ander voertuig koopt, geef dit dan zo snel mogelijk door. In de polisvoorwaarden vindt u ook de overige verplichtingen.
Wanneer en hoe betaal ik?
U kunt uw premie per maand of per jaar betalen. Betalen kan via automatische incasso of via een (digitale) nota. U dient de premie te hebben betaald om een pechgeval te kunnen melden.
Wanneer begint en eindigt de dekking?
De pechhulpverzekering begint op de datum die op de polis staat. De pechhulpverzekering kan niet eerder ingaan dan de 5e dag nadat u de pechhulpverzekering heeft aangevraagd. Heeft u pechhulp Europa meeverzekerd, dan mag u tot maximaal 120 aaneengesloten dagen in het buitenland zijn. Als dit meer is bent u niet verzekerd.
Hoe zeg ik mijn contract op?
In het eerste jaar kunt u de pechhulpverzekering opzeggen binnen de bedenktermijn van 14 dagen. Ook kunt u opzeggen als u de auto heeft verkocht, als de auto is geschorst of is doorgehaald bij de RDW. Na het eerste jaar kunt u de pechhulpverzekering stoppen met een opzegtermijn van één maand.
Algemene informatie pechhulpverzekering
Bovenstaande informatie geeft een samenvatting van de pechhulpverzekering. In een offerte, op de polis en in de polisvoorwaarden staat uitgebreid beschreven waarvoor u wel en niet bent verzekerd.
De 5 meest gestelde vragenover de pechhulp verzekering
Hieronder hebben we de 5 meest gestelde vragen over de pechhulpverzekering geplaatst.
Wat is pechhulp? En wat zijn de speerpunten van de pechhulpverzekering?
- Nederland en/of Europa dekking
- Extra keuze voor woonplaats service
- Indien mogelijk, reparatie ter plaatse
- Inclusief vervangend vervoer
- Af te sluiten voor auto of motor
- Kentekengebonden. Zo is elke bestuurder verzekerd van pechhulp.
Is de pechhulpverzekering kenteken- of persoonsgebonden?
De pechhulpverzekering is kentekengebonden. Dat betekent dat de verzekering voor een specifieke auto of motor geldt. Wij registeren de verzekering op het kenteken van je voertuig. Als er dus meerdere personen gebruik maken van het voertuig, worden zij bij pech ook altijd geholpen. Als je over meerdere voertuigen beschikt, kan er per auto of motor een verzekering afgesloten worden. De pechhulpverzekering is alleen af te sluiten voor een auto of motor met een Nederlands kenteken. Het totaal belast gewicht mag niet meer zijn dan 3.500 kg.
Wat te doen als ik pech heb? En hoe lang moet ik wachten op hulp?
Als je pech heb kan je contact opnemen met onze alarmcentrale op (020) 8512294. Onze hulpverleners zijn 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar. Wanneer je pech krijgt, staat ons netwerk van professionele hulpverleners klaar om je zo snel mogelijk weer op weg te helpen. De aanrijtijd van onze pechhulpdienst is gemiddeld 35 minuten.
Ik rijd motor. Kan ik daarvoor ook pechhulp afsluiten?
Ja, het is mogelijk om een pechhulp verzekering voor de motor af te sluiten.
Wordt mijn auto altijd ter plekke gerepareerd?
Bij pech staat een netwerk van professionele hulpverleners klaar om je zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Er wordt altijd geprobeerd om de auto ter plekke te repareren. Als dat niet mogelijk is wordt de auto of motor naar een garage gesleept. Uiteraard krijg je in dat geval een vervangende auto of motor ter beschikking.
De voordelen van de pechhulpverzekering
- Zeer scherpe premies
- Geen koppelingen met andere verzekeringen, dus eenvoudig afsluiten
- Compleet all-in product
- Makkelijk af te sluiten naast o.a. reis- en autoverzekeringen
- Van een zeer gerenommeerde pechhulpverlener
Meer weten over de pechhulpverzekering?
Heeft u vragen, wenst u meer informatie of wilt u een vrijblijvende offerte van de pechhulpverzekering? Neem dan contact op met Honig en Honig en bel 072-5642669 of mail uw vraag naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wij zijn u graag van dienst met onafhankelijk advies, deskundige bemiddeling, professioneel polisbeheer en service bij schade.