Wat is bemiddeling?

Wij starten met bemiddeling van een verzekering of financieel product nadat u akkoord bent gegaan met ons advies of nadat u ons opdracht geeft voor het afsluiten van een contract of polis. Dit kan telefonisch of via onze webmodules. Afhankelijk van de door u gewenste werkwijze wordt een opdracht tot dienstverlening opgemaakt, zodat u voorafgaand aan uw opdracht weet met welke bemiddelingskosten u te maken kunt krijgen.

Welke bemiddelingswerkzaamheden voeren wij voor u uit?

Offerte

Als u heeft gekozen voor advies, dan verzorgen wij de offerte van de geadviseerde aanbieder uit onze marktvergelijking.
Wenst u geen advies, dan kunt u voor veel producten online een vergelijking maken en een offerte aanvragen van de door u geselecteerde aanbieder.

Aanvraag

Wenst u de geadviseerde verzekering of financieel product af te sluiten dan kunnen wij voor u de aanvraag verzorgen. Wij vullen dan samen met u het aanvraagformulier in en wij organiseren alle benodigde documenten en leveren deze aan bij de bank, pensioenfonds of verzekeraar. U kunt er ook voor kiezen om zelf uw aanvraag te regelen, met of zonder onze hulp.

Per product kunnen de benodigde documenten verschillen, bij het aanvragen van een hypotheek moeten andere documenten aangeleverd worden dan bij een pensioencontract. Wij kunnen u daar uitstekend bij helpen.

Gezondheidsverklaring

Bij arbeidsongeschiktheids-, inkomens- en levensverzekeringen is vaak een gezondheidsverklaring nodig voor de acceptatie van de aangevraagde verzekering. Wij kunnen u daarbij helpen en de benodigde formulieren voor u invullen een aanleveren bij de aanbieder.

Keuring

In sommige gevallen kan een keuring van toeppassing zijn, waarbij wij de afspraak en de benodigde documenten voor u kunnen regelen.

Inspectie

Bij bedrijfsverzekeringen of speciale schadeverzekeringen kan de verzekeringsmaatschappij een inspectie laten uitvoeren op de locatie van het risicoadres ter beoordeling van het aangeboden risico. Wij zijn klanten van dienst door deze afspraak te begeleiden en de inspectierapporten of bezoekverslag op te vragen en te controleren, zodat u de juiste condities, premie, preventie-eisen en polisvoorwaarden conform afspraak krijgt.

Poliscontrole

Nadat de aanbieder uw aanvraag heeft geaccepteerd ontvangen wij diverse documenten, zoals een polis, de nota, de polisvoorwaarden, etc. Na ontvangst van alle contractinformatie controleren wij de afgegeven polis en bij behorende documenten. Per productsoort zijn de contract documenten verschillend. Wij controleren bijvoorbeeld ook overeenkomsten die bij collectief pensioen van toepassing zijn.

Digitale polismap

Nadat uw aanvraag geaccepteerd is wordt uw contract opgenomen in onze polisadministratie. Hierdoor krijgt u de beschikking over een digitale polismap, zodat uw portefeuille bij Honig en Honig altijd online beschikbaar is

Voor welke aanbieders bemiddelen wij?

Wij werken samen met diverse verzekeraars, serviceproviders en volmachten. Hierdoor beschikken wij over een uitgebreid palet van aanbieders voor verzekeringen. Hierdoor kunnen wij u onafhankelijk en objectief adviseren. Wij zijn op geen enkele wijze verbonden aan een aanbieder. Wij geven u graag op verzoek een overzicht van onze aanbieders en leveranciers.

Breed assortiment

Honig en Honig bemiddelt in diverse verzekeringen om de belangrijkste risico’s af te dekken. We onderscheiden hierin de volgende verzekeringen:

  • Collectieve inkomensverzekeringen
  • Individuele inkomensverzekeringen
  • Levensverzekeringen
  • Pensioenverzekeringen
  • Particulier schadeverzekeringen
  • Zakelijke schadeverzekeringen
  • Zorgverzekeringen