Provisietransparantie
Op 1 juli 2024 gaan de nieuwe regels in voor actieve provisietransparantie. Wij informeren u vóór het afsluiten van een nieuwe particuliere verzekering over onze dienstverlening die u van ons mag verwachten en de hoogte van de provisie bij nieuwe particuliere schadeverzekeringen als vergoeding voor de ksoten van onze dienstverlenings. Honig en Honig levert u o.a. de volgende diensten bij particuliere verzekeringen:
Inzicht en advies
Wist u dat u dubbel, onnodig of onderverzekerd kan zijn? We bieden inzicht in uw risico’s en welke verzekeringen passen bij uw situatie.
Inzicht
Wij brengen uw financiële risico’s en lopende verzekeringen in kaart.
Onderzoeken
Wij onderzoeken welke risico’s zijn te verzekeren en welke dekking bij uw situatie en voorkeur past.
Advies
Wij vergelijken passende producten op prijs, voorwaarden en prestatie en adviseren welke producten het beste bij uw complete situatie passen.
Informeren
Wij informeren u over de voorwaarden, uitsluitingen, eigen risico’s en eisen die de verzekeraar aan u stelt.
Voorkomen
Wij kijken of u met eenvoudige preventiemaatregelen uw risico en premie kunt beperken.
Aanvraag/bemiddeling
Wij vragen voor u de verzekering aan, bewaken de voortgang en controleren de polis op eventuele onjuistheden.
Onderhoud
Wist u dat een wijziging in uw leefsituatie zoals geboorte, samenwonen of scheiding grote gevolgen kan hebben voor uw verzekeringen?
Informeren
Wij informeren u over belangrijke wijzigingen in het product, of in wetgeving die daarop van invloed is. Wijzigingen in uw persoonlijke omstandigheden geven wij door aan de verzekeraar.
Onderhoud
Wij kijken periodiek of uw verzekeringen nog bij u passen. Als u wijzigingen in uw persoonlijke omstandigheden aan ons doorgeeft, beoordelen wij of deze wijzigingen gevolgen hebben voor uw verzekeringen. Wanneer dat nodig is, stellen wij aanpassingen voor.
Schade
Wist u dat het belangrijk is om schade op de juiste manier te melden en te begeleiden? Bij een schade staan wij aan uw zijde en zorgen we voor een juiste afhandeling.
Schadebegeleiding
Wij helpen de schadeclaim bij de verzekeraar in te dienen, bewaken de voortgang en controleren de schadeuitkering op eventuele onjuistheden.
Bezwaar
Wij beoordelen en bespreken het standpunt van de verzekeraar en schakelen indien nodig externe (contra) experts in.
Dienstverleningskosten
Wij helpen u graag met alles wat nodig is om u zo goed mogelijk te verzekeren en dat zo te houden. De kosten van onze dienstverlening zijn onderdeel van de prijs van het product.
Wij ontvangen van de verzekeraar een vergoeding die onderdeel is van de premie. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de hoogte van de premie. Dit staat vermeld op uw offerte als dienstverleningskosten.
U krijgt
- De zekerheid van een deskundige die altijd meekijkt.
- Het gemak van iemand die het voor u regelt.
- De zekerheid dat u geen risico’s over het hoofd ziet en daardoor de juiste verzekeringen heeft.
- Iemand die voor u opkomt en het regelt als u schade heeft.
Wat verwachten wij van u?
Verandert er iets in uw leefsituatie zoals uw gezin, woonsituatie of inkomenspositie? Geef dat dan zo snel mogelijk aan ons door. Alleen als wij op de hoogte zijn van uw persoonlijke situatie kunnen we u zo goed mogelijk van dienst zijn.